Wel eens een foto kwijtgeraakt?
Dit keer een korte "stof tot nadenken".
Is het je wel eens overkomen dat je een foto bent kwijtgeraakt? Bijvoorbeeld verwijderd hebt, of doordat je telefoon of computer waar de foto op stond het begaf? Retorische vraag toch? Ik denk dat we bijna allemaal wel eens een foto, document of ander bestand zijn kwijtgeraakt en dat we er ook geen reservekopie meer van hadden.
Hoe erg je dat ook vond, ik denk dat je het wel een plekje gegeven hebt. Nu ben je voorzichtiger en zorg je voor een prima back-up, toch?!
Bedrijven doen het echt niet beter, terwijl je dat wel zou verwachten. Meer dan 40% van de bedrijven heeft geheel niet of zeer onvoldoende zijn back-up systeem geregeld. Erger nog is dat 60% daarvan een totaal verlies van data niet zal overleven. En dat weten er maar weinig of ze willen het liever niet weten.
Stel dat je al je facturen kwijtraakt van, zeg, afgelopen jaar, hoe lang ben je dan bezig met het herstellen daarvan? Afgezien van de tijd dat het herstellen kost, hoeveel inkomsten loop je mis doordat je een incomplete boekhouding hebt? Een schatting van de kosten om ongeveer 3 maanden aan data opnieuw te moeten invoeren, klantenbestanden, facturen, offertes, agenda… is voor een klein bedrijf al snel zo'n € 15.000,-.
De 3-2-1 back-up oplossing is eenvoudig en kan al met een klein budget gebouwd worden. Deze oplossing kan zowel privé als klein-zakelijk gebruikt worden.
Volg het 3-2-1 systeem:
- 3 - Zorg voor 3 kopieën van je werk: 1 origineel en 2 op verschillende back-up apparaten.
- 2 - Gebruik minimaal 2 soorten van back-up opslagmedia, op minimaal 2 locaties.
- 1 - Gebruik minimaal 1 betrouwbare en voldoende beveiligde cloudoplossing.
Back-up oplossingen zijn in basis vaak hetzelfde, maar vragen bij de uitvoer toch altijd maatwerk. Ik plan en implementeer complete back-up oplossingen die voldoen aan alle veiligheidseisen. Daarnaast kan het ook een goed moment zijn om jouw netwerk en internetbeveiliging meteen door te lichten en de gaten te dichten.
Gewoon één keer even flink mee aan de slag om er daarna nauwelijks nog naar om te hoeven kijken.
Neem contact op voor meer uitleg of maak een afspraak voor een inventarisatie. Je weet dan in elk geval waar je aan toe bent en vooral wat je er aan kan doen. Inventarisatiekosten worden bij een definitieve offerte direct in mindering gebracht, de inventarisatie hoeft daardoor niets extra's te kosten.
Bel of app naar 0653352143 of stuur een e-mail aan